
"بنام قدرت مطلق"
مطلبی را که میخوانم مربوط به تاریخ 80/09/25 است. و بعد در مورد آن صحبت میکنم.
شاید این روزها روزنهای باشد برای یافتن جهان درون و بیرون، انشاالله که این طور بشود. اکنون میگوییم؛ پیام برای کسانی که به دنیای تازه قدم نهاده و به خویشِ خویشتن توجه مینمایند، برشما واجب و ضروری است که؛ از سخن به نقطهء عمل حرکت بنمائید و بر زمین و سماء توجه کنید. با اندیشهء ژرف خود به رحمت ماوراء ایمان راسخ داشته باشید و بدانید که پاداش شما، دست همیاری شما را خواهد داد، آنگاه بذر نیکو بکار و یا تخم و دانهء باارزش، هم قوت کافی و هم سایهبانهایتان افراشته خواهد شد. پس آن کنید که فرمان است. شما پیام را بدهید، آنانی که قطرهء نیکو زمینشان را آبیاری کرده باشد، بیشک به سمت او باز خواهند گشت، این مطلب وعدهای است که بارها انجام پذیرفته و نیازی به تفکر ندارد. نعمتهای الهی در هر پلهای از صعود به خاندان شما میرسد و این طعامی است که از دو مطلب حکایت دارد ؛ یکی غذای روح به آن معنا که خود میدانید، دوم قوت بدن و کالبد شما که در جهان مادی احتیاج دارید. و این تقدیر پلهها و یا قدمهایی است که برمیدارید که به طرف بالا حرکت مینمائید. توفیق الهی همراه شما باشد. و این مطلب یا خواست به فرمان است، دقت در حرکت را در مدنظر داشته باشید.
این مطلب را خواندم اما ابتدا به مطلب دوم که میگوید؛ "قوت بدن و کالبد شما که در جهان مادی احتیاج دارید." برمیگردم و بعد از آن روی جهان درون و بیرون صحبت میکنم.
ما چندین جلسه راجع به کالبد و غذای کالبد صحبت کردهایم و آخرین آن "دوای ما غذای ما و غذای ما دوای ما" بود. بنابراین چند مطلب را راجع به غذای کالبد که از دوست عزیزم دکتر حاج رسولی که دکترای فیزیولوژی و ورزش هستند و برای اعضای تیمهای ملی و ورزشکاران بزرگ، تغذیه و چگونگی آن را تدریس میکنند، گرفته و یادداشت کردهام در اختیار شما قرار میدهم.
کشور ما جزء سه کشوری است که از پوکی استخوان رنج میبرد. ایران سومین کشوری است که که پوکی استخوان در آن بیداد میکند و هشتاد درصد افراد درگیر پوکی استخوان هستند، آن هم در کشوری که آفتاب به قدر کافی دارد و از نظر مواد خوراکی نیز غنی است. پس چه چیزی باعث میشود که این همه پوکی استخوان در بین مردم و بویژه خانمها شایع باشد؟؟!!
درست است که کلسیم باعث پوکی استخوان میشود، ولی این شروع قضیه است. کلسیم باید در استخوان ذخیره شود و وقتی که ذخیره نمیشود فرد دچار پوکی استخوان میشود و این به خاطر تغییر تراکم در استخوان است. اینکه فقر کلسیم باعث پوکی استخوان میشود صحیح است اما به این معنی نیست که اگر کلسیم زیادی بخورید، پوکی استخوان از بین میرود.!!! چون باید یکسری اقدامات زنجیرهوار انجام شود تا کلسیم وارد خون شود و با کاتالیزور دیگری کلسیم بتواند در استخوان ذخیره شود. پس موضوع این است که ما نیاز به کلسیم داریم اما این کلسیم کجا هست؟ منبع اصلی کلسیم لبنیات است و مقدار زیادی کلسیم در لبنیات وجود دارد. مثلاً کلسیم موجود در 100 گرم شیر برابر است با 30 گرم پنیر، و یا معادل 300 گرم ماست است. البته شیری که از بز یا گاو دوشیده میشود نه آت و آشغالی که تحت عنوان شیر به ما و مردم میفروشند!!! شیر را باید حتماً از دامداریها بگیرید و اگر شیر را از جایی غیر از دامداریها گرفتین، این آمار و ارقام را ما نداریم. میگویند: شیر خام؛ تب مالت میآورد؟ خوب ممکن است بعضی مواقع تب مالت بیاورد ولی آن هم موقعی است که شیر طبیعی را خام بخورید، بنابراین بهتر است شیر را بگیرید و خوشبختانه امروز در گوشه و کنار شهر مغازههایی هستند که لبنیات طبیعی را به مردم میفروشند که باید 20 دقیقه آن را جوشاند و خنک نمود و از آن استفاده نمود. پس مقصود ما از شیر و لبنیات، شیر و لبنیات طبیعی است، نه شیر و لبنیاتی که به آن مواد نگهدارنده افزوده شده است!! مواد نگهدارندهای که به شیر یا سس و رب گوجهفرنگی، آب میوهها، کنسروها و کالباس و ... میزنند، میدانید چیست؟؟!! نگهدارندهها در واقع یک سم است که بنزوات سدیم و سیانامید(نوعی سیانور) از آن جمله است. این مواد را به آن خاطر میزنند تا مثلاً از کپک زدن سس و رب جلوگیری کنند. کپک در واقع باکتریهایی است که مردهاند و روی انواع مواد غذایی دیده میشوند. بنزوات سدیم سمی است که تمام باکتریها از مفید و غیر مفید را نابود میکند و دیگر هیچ موجود زندهای در غذا نمیماند، چرا که عامل فساد غذایی باکتریها هستند. شما شیر را 24 ساعت بیرون از یخچال بگذارید ترش میشود، چگونه است که شش ماه ترش نمیشود؟؟ این (شیر) چیست؟؟!!
وقتی که با این روش باکتریهای مفید غذا را از بین میبرند، در معده هم این غذاها باکتریهای مفید معده را از بین میبرد، حتی باکتریهای مفید سایر نقاط بدن مانند روده را هم نابود میکند!! و این گونه است که روز به روز مزارع ما کوچکتر و بیمارستانهای ما بزرگتر میشود و به انواع بیماریها افزوده میشود. داروخانهها گسترش پیدا میکنند و همه هم میگوئیم که چرا این گونه است؟؟ گرچه این را هم بگویم که نمیشود مطلقاً از افزودنیها و نگهدارندهها استفاده نکرد. اما اگر شما به سوپر مارکتی مراجعه کنید، نمیتوانید غذای سالم بیابید. حتی روی میوههایی مانند سیب و پرتغال پارافین میزنند و یا روی انگور روغن میزنند که از بین نرود. امروز ناگزیر از استفاده از افزودنیها و نگهدارندهها هستیم، اما باید تا آنجا که امکان دارد از آنها کم استفاده کنیم. بنابراین کلسیمی که ما میگوییم باید از شیر و لبنیات طبیعی گرفته شود. سه تا پنج گرم کشک معادل همان 100 گرم شیر و 30 گرم پنیر و 300 گرم ماست کلسیم دارد. در قدیم بچهها در زمستان و تابستان کشک همراهشان بود و میخوردند در حالی که شما امروز نمیخورید، و از آن بهتر 2 تا 3 گرم قرهقوروت است که معادل همان صدگرم شیر و یا 30 گرم پنیر و ... کلسیم دارد. در گذشته در غذاهایی مانند؛ آش جو، یونجه، رشته، و خیلی غذاهای دیگر از قره قوروت استفاده میکردند، همان طور که از کشک در کدو و بادمجان استفاده میشد. که متأسفانه الان کمتر استفاده میشود. در حال حاضر هم کشکهای طبیعی و محلی وجود دارد که باید آن را خیس و پس از دو سه روز آسیاب نمود و با آب مخلوط کرد و خورد. در گذشته کشک را در تغارهای مخصوص میسابیدند و مورد استفاده قرار میدادند. حال سوال این است که؛ اگر ما این کلسیم را بخوریم جذب میشود؟
کلسیم برای جذب شدن نیاز به فسفر دارد. در قدیم مرسوم بود که میگفتند؛پنیر نخورید، خنگ میشوید، چرا که وقتی کلسیم میخورید اگر فسفر نخورید، برای جذب از فسفر مغز استفاده میکند. پس برای جذب کلسیم نیاز به فسفر داریم. اگر به غذاهای گذشتگان نگاه کنید، پنیر را با گردو میخوردند که یکی از منابع فسفر است. و باز به همین دلیل میگفتند که پنیر را بدون گردو نخورید که خنگ میشوید. گردو هم اگر مغز شود در جریان هوای آزاد مانند همان فیلم عکاسی خراب میشود. بنابراین هر زمان که میخواهیم استفاده کنیم، مثلاً در صبحانه همان زمان به قدر کافی گردو بشکنیم و مغزش را استفاده کنیم. پوسته چوبی و محکم گردو و بادام برای آن است که از مغز حفاظت کند تا خراب نشود و خاصیتش را از دست ندهد، بنابراین همان لحظه که لازم است باید شکسته و استفاده شود. البته میشود از شب آن را خیس کرد تا وقتی میشکنیم ترو تازه باشد.
پس برای جذب کلسیم پنیر ما نیاز به فسفر داریم و از این رو آن را با گردو میخورند. گردو شباهت زیادی به مغز انسان دارد و به مانند مغز فسفر زیادی هم دارد. مرسوم بود در گذشته آب دوغ و خیار را با کشمش میخوردند که کشمش هم منبع فسفر است. و در فصل تابستان لااقل هفتهای یک بار این غذا به عنوان غذای اصلی استفاده میشد. متأسفانه در حال حاضر حتی نان سالم و کاملی وجود ندارد و کلی مواد افزودنی و سمهای خطرناک به آن میزنند و سبوس آن را هم به کلی از بین میبرند. علاوه بر کشمش، خرما هم از منابع فسفر است که در قدیم در غذاها استفاده میشد. و البته در مغز گوسفند و گاو که ما به عنوان کله و پاچه از آن استفاده میکنیم، مقدار زیادی فسفر وجود دارد.
کلسیم و فسفر در غذایی که ما استفاده میکنیم و وارد جریان خون میشود، برای جذب شدن در استخوان نیاز به ویتامین D2 دارد. و ویتامین D2 در چربیها وجود دارد. ویتامین D2 نه در بدن و نه در آفتاب نمیتوان آن را یافت. منظور از چربی، روغن نباتی و آفتابگردانهای بازار هم نیست!! شما باید 5 تا 10 کیلو تخم آفتابگردان را بفشارید تا یک کیلو روغن آفتابگردان به دست آورید، با احتساب قیمت تخم آفتابگردان هرکیلو روغن آفتابگردان بیش از پنجاه هزار تومان میشود!! چگونه است که شما یک پنج کیلویی آن را کمی بیشتر از بیست هزارتومان میخرید؟؟!!! پس این گونه روغنها و چربیها ویتامین D2 ندارد. چربی موجود در شیر و ماست و چربی موجود در روغن حیوانی ویتامین D2 دارد که متأسفانه ما را از آن بری کردهاند و ترساندهاند؟!! و همیشه دنبال ماست و شیر کم چرب هستیم و شیر و کره هم نمیخوریم، در حالی که آن چیزی که ما را چاق میکند موضوع دیگری است. برای خانواده، روغن حیوانی نعمت و سلامتی است و انواع روغننباتیها سم است که متأسفانه رایج هم شده است و همهء آن هم پالم است. پالم گیاهی است که میوههای بزرگی دارد و روغن آن را میگیرند و در کره و روغنهای نباتی استفاده میکنند.
بنابراین خانمها !! شما از روغن حیوانی و کره به این عنوان که چاق میشوید نترسید. اینها برای بدن از ضروریات است و برای جذب ویتامینها لازم و ضروری است. علت اینکه بوی روغن حیوانی را بهانه میکنند، این است که شامّهء آنها عادت نکردهاست. اگر میخواهید کره بخورید از کرهء طبیعی و حیوانی استفاده کنید. وجود هزارها مرض و پوکی استخوان به خاطر استفاده از همین کرههای گیاهی است.
ما باید سعی کنیم از چربیهای طبیعی و دنبه استفاده کنیم و آب گوشت بخوریم حتی آب گوشت چرب هم ایرادی ندارد، آن چیزی که برای ما مشکل ایجاد میکند، چربیهای طبیعی نیست، بلکه عدم تحرّک ما است. ما حتی اگر تماماً مواد گیاهی استفاده کنیم باز هم چاق میشویم، چرا که تحرّک نداریم. از این رو استفاده از انواع و اقسام چربیها از واجبات است. به قول دکتر حاج رسولی، شیر گاوها 3 تا 4 درصد چربی دارند که هلندیها در تلاشند آن را به 7 درصد برسانند تا برای سلامتی مردم مناسب و خوب باشد. کارخانههای شیر، شیر پاستوریزه را در ظروف شیشهای با دربهای آلومینیومی و با تاریخ مشخص مثلاً برای روز 23/ 9/ به مردم می دادند که الان هم در انگلیس هنوز این گونه است، اما برای ما عوض شده است!!
از خامه، سرشیر و کرهء باز و طبیعی استفاده کنید. چرا که در کارخانهها همه مشتقات شیر از چربی، خامه، کره و ... آن را میگیرند و در حقیقت آن ماده دیگر شیر نیست. شیری که شش ماه روی آن اعتبار زده است، اصلاً شیر نیست و رمقی ندارد و هیچ خاصیتی نیز ندارد. بنابراین ما نیاز به چربیهای طبیعی داریم که در شیر، خامه، سرشیر، ماست و پنیر و سایر مشتقات طبیعی که از شیر طبیعی به دست آمده باشد داریم. با این اوصاف، خلقت خوبی توسط خداوند داشتهایم و گرنه با محصولات غیر طبیعی ای که ما استفاده میکنیم، پوکی استخوان چیز خیلی کمی است که به آن مبتلا هستیم!!
پس برای جذب کلسیم، ویتامین D2 لازم است که فقط در چربیها است. حال این D2 نیز به تنهایی قادر نیست که کلسیم را جذب کند و باید D3 وجود داشته باشد. یعنی شما چربیها را خوردید باید D2 تبدیل به D3 شود، تا کلسیم جذب استخوان گردد. برای تبدیل D2 به D3 ما احتیاج به آفتاب داریم. نور آفتاب از شیشه هم نمیتواند چنین کاری را انجام دهد. از همین رو در بعضی کشورها به دنبال ساخت شیشهای هستند که نور آفتاب اثر خود را بگذارد و بتواند D2 تبدیل به D3 شود. البته کشور ما کشور آفتابگیری است، اما از نظر قوانین ما و به ویژه خانمها نمیتوانند برای جذب آفتاب با لباسهای آستین کوتاه و یا هر نوع لباس دیگری که بتواند نور آفتاب را جذب کند، ظاهر شوند. از این رو باید ترتیبی اتخاذ کرد تا بتوان از نور آفتاب استفاده نمود. مانند پارک مخصوص بانوان. از سوی دیگر نباید از ترس اینکه آفتاب سوختگی ایجاد میشود و یا صورتمان خراب میشود، مانع جذب نور آفتاب شویم، چرا که تنها راه تبدیل D2 به D3 نور آفتاب است و باید آن را تامین نمود. حال در منزل، پشت بام یا در پارکهای مخصوص بانوان و یا هر روش ممکن دیگر.
یکی دیگر از موارد شایع در بین خانمها، کم خونی است که باید از طریق آهن آن را تأمین کرد. صدگرم جگر برابر با یک کیلو گوشت قرمز و دو و نیم کیلو گوشت سفید، آهن دارد. امروزه به ندرت پیش میآید که نسل جدید جگر بخورند. در جگر گاو پیر و مسن انواع ویتامینهای B از ب2 ،ب6 ،ب12 و ب کمپلکس و ... وجود دارد که از مواد مورد نیاز و ضروری بدن است. هم چنین میزان آهن موجود در پنج کیلو لوبیا و یک خروار اسفناج برابر با همان صدگرم جگر است. اگر تبلیغ اسفناج را با ملوان زبل میکردند؛ منظور و هدف دیگری داشتند و میخواستند کالاهای دیگری را بفروشند!!
ما باید به دنبال محصولات طبیعی باشیم و غذای ارگانیک استفاده کنیم و بچههای کنگره 60 میتوانند در این زمینه پیش قدم باشند و نهضتی را به وجود آورند که به طرف محصولات طبیعی و مواد غذایی ارگانیک حرکت نمایند. و با حداقل مصرف، حداکثر استفاده از مواد طبیعی را ببرند. حجم غذایی را باید کم نمود تا فربه نشویم و در عین حال کالری، انرژی و ویتامین آن بالا باشد، تا نیاز بدن تأمین گردد. شیر، لبنیات، گوشت و میوهجات را به موقع و در فصل آن مصرف کنیم و هم چنین گوجه، کدو و بادمجان را تازه و در فصلش به مصرف برسانیم و از ذخیره آنها جلوگیری نمائیم. و تا زمانی که گوجه هست در غذا از رب استفاده ننمائیم. و خلاصه اینکه از مواد طبیعی و ارگانیک در تهیه خوراک و غذاها استفاده نمائید. اینها مطالبی بود که راجع به ساخت جسم و کالبد بیان شد.
من همیشه گفتهام که هم مسائل مادی را داریم و هم مسائل معنوی را، هم دنیا را داریم و هم آخرت را، هم علم را داریم و هم مال و ثروت را، نمیتوانیم بگوییم ما به دنبال علم هستیم و پول نمیخواهیم، بلکه هم پول و هم علم را میخواهیم. یا من به دنبال معنویات هستم و مادیات را نمیخواهیم و یا برعکس ما دنبال مادیات هستیم و به معنویات هیچ بهایی نمیدهیم!!! اگر بخواهم برای پیام توضیحی بدهیم که میگوید؛
شاید این روزها روزنهای باشد برای جهان درون و بیرون انشاالله که این طور باشد و ...
ما دارای دو قسمت هستیم. یک جهان درون و یک جهان بیرون، که امیدوارم آن را به تدریج بشناسیم و بتوانیم تشخیص بدهیم. البته منظور از جهان درون و جهان بیرون، آن آگاه و خودآگاه نیست گرچه آگاه و خودآگاه نیز جزء آن است. شناخت جهان درون و جهان بیرون را باید در طول زمان و ذره ذره درک و نمود و متوجه آن شد.
پیام برای کسانی که به دنیای تازه قدم نهادهاند، ما وقتی از جهانی خارج و به دنیای تازه قدم میگذاریم و یا از دنیای افیون و ظلمت خارج و وارد جهان دیگری میشویم، وارد دنیای تازهای شدهایم که اگر در قبل ضدارزشها برای ما ارزش محسوب میشد، مصرف موادمخدر باارزش بود، کشیدن سیگار باارزش و یک ژست محسوب میشد الان دیگر برای ما ارزش نیست. اتفاقاً بر خلاف گذشته در فیلمهای امروزی هم دیگر کشیدن سیگار ارزش و ژست محسوب نمیشود و بسیار کمتر دیده میشود. خوردن مشروبات الکلی، دروغ گفتن، فساد، غیبت، رشوه گرفتن، بدخواه دیگران بودن و ... دیگر برای ما ارزش نیست. پس از جهانی خارج و در دنیای جدیدی قدم میگذاریم، جهانی که به سمت ارزشهای الهی میرود و دیگر مسائل منفی برای ما ملاک نیست.
وقتی به دنیای تازه قدم نهاده و به خویشِ خویشتن توجه مینمائید و....
این خویشِ خویشتن را اگر بخواهیم ترجمهاش کنیم؛ یکی آن است که بگوئیم منظور از خویشِ خویشتن "نفس" است. البته کلمات مختلفی در این نوشتار هست که میشود به صورتهای متفاوتی برداشت کرد که البته ایرادی هم ندارد. یکی اینکه بگوئیم، خویشتن شامل دو کلمه خویش و تن است و خویش یعنی فامیل و وقتی که میگوئیم خویشتن یعنی تن که همان جسم است و خویش را میتوان نفس در نظر گرفت. و در این صورت خویشتن ما نفس است. در این صورت باید پرسید؛ خویشِ خویشتن کیست؟؟ قوم و خویشی که با خویشتن رابطهء فامیلی داشته باشد، که در اینجا میتوانیم خویشِ خویشتن را اتلاق به "روح" بنمائیم. کسی یا چیزی که ما را به راه راست و صراط مستقیم هدایت میکند و الهام مثبت دارد. البته میتوان خویشِ خویشتن را همان نفس محسوب کرد. این مطالب پاراگرافهای متعددی راجع به صور پنهان است که مفاهیم گوناگونی را بیان مینماید. در اینجا میگوید؛ وقتی به دنیای تازه قدم نهادید به آن خویشِ خویشتن توجه نمائید. و اگر در اینجا خویشِ خویشتن را روح در نظر بگیریم و به آن توجه کنیم، الهامات در اختیار اوست و اوست که به ما الهام میکند، همان که "وَ نَفسٍ و ماسوّاها فَاالهَمَها فُجورَها و تَقواها" که الهام تقوا را روح انجام میدهد و الهام فجور را جن انجام میدهد که قبلاً به آن اشاره شده است. وقتی به روح توجه کردید بر شما واجب و ضروری است که، از سخن به نقطه عمل حرکت کنید. تا زمانی که صرفاً سخن است کاری ندارد و فقط چرخش زبان است. بنابراین گفتن تا عمل کردن فرسنگها فاصله دارد. میگویند؛ شخصی چهل سال توکل را برای دیگران تدریس میکرد. و توکل یعنی اینکه خداوند وکیل کارهای شماست و همه چیز را به او واگذار میکنید تا بهترین را برای شما بوجود آورد. اما همین فرد یکی از عزیزانش مریض شد و پشت درب اتاق عمل این فرد خودش نتوانسته بود به خداوند توکل کند و مُرد. پس از سخن تا عمل خیلی فاصله است. و از ذهن تا سخن هم خیلی خیلی فاصله است. شما خیلی چیزها در ذهنتان است، آیا میتوانید آنها را بر زبان بیاورید؟ ممکن است مقداری از آن را بتوان به زبان آورد. اما همهء آن را نمی شود. و حال آن چیزی را هم که میگوئید و به زبان میآورید، بخواهید به عمل در آورید خیلی سخت و دشوار است. بنابراین همان پلهء؛ پندار نیک، گفتارنیک، و کردار نیک است. اینها با هم نیستند گرچه با همند !!! این سه، سه پله هستند؛ همه ما باید پندار، گفتار و کردار نیک داشته باشیم ولی هر کدام یک پله است. اول باید پندار نیک داشته باشید و وقتی پندار انسان نیک شد، گفتارش نیک میشود و وقتی گفتار نیک شد، کردار نیک میشود. کسی که پندارش خراب است، سخنش هم خراب است. کسی که تمام حرفش ناسزا، فحش و رکیک است به خاطر این است که در اندیشه و پندار و افکارش مشکل دارد. و همان پندار و افکار تبدیل به سخن میشود و حرفهایی رکیک و زشت میزند. و وقتی سخن زشت و زننده شد به مرور کردارش نیز زشت و زننده میشود.
بگو با کیان زیستی
پس آن گه بگویم که تو کیستی؟!!
ما در کنگره در پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک؛ یک چرخش انجام دادیم و گفتیم: پندار سالم، گفتار سالم و کردار سالم. چون گفتیم عمل نیک و یا به ظاهر نیک باید عمل سالمی باشد و عمل سالم عملی است که نتیجهاش به خیر ختم شود. و در این صورت اگر منظور از پندار نیک، پنداری است که به پندار سالم ختم شود، بله پندار نیک و منظور از گفتار نیک، گفتاری است که نتیجهاش به خیر ختم شود. منظور از کردار نیک هم یعنی اینکه نتیجه کار به خیر ختم شود. چون بعضی اوقات ما به خیال اینکه کاری را انجام میدهیم که مثبت و خیر است، در حالی که به خودمان، و افراد دیگر و جامعه آسیب میزند. از این رو ما باید کارهایی که انجام میدهیم سالم باشد و نتیجهاش به عمل خیر ختم شود. و در اینجا میگوید؛ بر شما واجب است یعنی باید و ضروری و لازم است که از سخن به نقطهء عمل حرکت کنید. شما با مصرف هروئین وارد سیستم کنگره 60 میشوید و میگوئید که میخواهم هروئینم را درمان کنم، این سخن توست، و باید در عمل به جایی برسید که هروئین مصرف نکنید و هزار مسئلهء دیگر. لذا بر شما واجب و ضروری است که از سخن به نقطهء عمل حرکت کنید. ما باید به طرف عمل حرکت کنیم، یعنی آنچه آموختهاید و پندار بوده است و به زبان بیان میشده باید اجرایش کنید. از طرفی به نقطه عمل حرکت کنید، منظور مسائل پیچیده و بغرنج نیست، یا هدف ملکوت، جبروت، لاهوت و اینها نیست، از سخن به نقطه عمل حرکت کردن یعنی اینکه وقتی میگوئید؛ من 9 صبح میآیم، ساعت 9 صبح آنجا باشید و یا وقتی میگوئید یک ماه دیگر چک را پرداخت میکنم، سر موعد پرداخت کنید و ... یعنی سخنی را که میگوئید به آن عمل کنید. در جامعه اعتبار شماست که به آنچه میگوئید عمل نمائید. وقتی با فرزندت قرار میگذاری که فردا بیرون ببریدش، فردا او را بیرون ببرید. هر قولی را که میدهید به آن عمل کنید. وقتی به قولتان وفا نمیکنید، یعنی اینکه از سخن به عمل نیامدهاید. بنابراین آنچه را که به سخن میگوئیم باید به میدان عمل دربیاوریم. اگر بخواهیم از سخن به نقطه عمل حرکت کنیم باید به یک ایمان و باور برسیم. وقتی میگوید؛ بر زمین و سماء توجه کنید، یعنی به زمین و سماء نگاه نمیکنیم و اصلاً توجهی نداریم.
اخیراً با تأسف و عرض تسلیت در کرمانشاه زلزلهای رخ داد که در یک لحظه خیلی چیزها نابود شد. خداوند به بازماندگان صبر و تحمل بدهد و ما هم هر کدام هر کمکی که از دستمان برمیآید را باید انجام دهیم و مشارکت کنیم تا بتوانیم گوشهای از آلام و دردهای آنان را مرتفع نماییم، البته این به این معنا نیست که آنجا برویم و ایجاد مزاحمت کنیم. ما باید کمکهایمان را از طریق سازمانهای مربوطه که مورد اطمینان هستند به دست آنها برسانیم. وقتی میبینیم در یک لحظه چه اتفاقاتی بر اثر زلزله میافتد باید به آن توجه کنیم. و در طول زندگی نیز مسئله همین است و به ما میگوید؛ به زمین و سماء نگاه کنید تا معرفت پیدا کنیم. از سخن به نقطه عمل حرکت کردن کار بسیار سخت و دشواری است که باید چراییاش را پیدا کنیم!!! در کتاب شریف میفرماید: "افلا ینظرون الی الابل کیف خلقت و ..." یعنی آیا نگاه نمیکنید که شتر چگونه خلق شد؟ آیا نگاه نمیکنید که آسمانها چگونه برافراشته شد؟ و کوهها چگونه نصب شد؟ و زمین چگونه مسطح شد؟ ما به اینها توجه نمیکنیم و چون توجه نمیکنیم، آن باور را نیز نداریم و این از بیخدایی است و اینکه انسانها از خداوند دور شدهاند.
در اخبار میشنیدم که رئیس جمهور فیلیپین با کمال وقاحت و بیفرهنگی میگفت در 16 سالگی فردی را به قتل رسانده است!! این خیلی زشت و زننده است که یک نفر که در رأس هم قرار دارد خودش به فساد اقرار کند و بیپروا سخن بگوید. این شخص همان است که افراد درگیر مواد مخدر را میکشد و دستور قتل آنان را نیز صادر کرده است و به این ترتیب چندین هزار نفر را کشته است. چون نمیداند و اعتیاد را نمیشناسد، چنین دستوری را میدهد که خیلی وقیحانه است!! خوشبختانه در کشور با تصویب قوانین جدید تغییرات عمدهای در موضوع مرتبط با اعدام افراد در موضوع حمل و انباشت موادمخدر بوجود آمده است. به هرحال و بنا به هردلیلی از این افراد موادمخدر گرفتهاند، که باید با شناخت رسیدگی شود.
بنابراین اگر فرد بخواهد از سخن به نقطه عمل بیاید باید نگاه کند و ببیند و به آن تفکر و بیداری برسد که حساب و کتابی هست و سیستم را تشخیص بدهد. تمام این کارهایی که افراد از روی نادانی و جهل انجام میدهند، خودشان را در آتش جهنم خودشان خواهد سوخت!! تردید نکنید کسانی که این فسادها را انجام میدهند با دست خودشان و جهل خودشان جهنم خودشان را رقم میزنند. ما هم باید به آن بیداری و آگاهی برسیم که در این صورت میتوانیم از مواد مخدر و ضدارزشها جدا شویم. پس اینجا میگوید؛
بر شما واجب و ضروری است از سخن به نقطهء عمل حرکت بنمائید و بر زمین و سماء توجه کنید و با اندیشهء ژرف خود به رحمت ماوراء ایمان راسخ داشته باشید.
ما باید به این بیداری برسیم که جهان درون و جهان بیرون وجود دارد همان طور که دنیا و جهان آخرت وجود دارد و اگر به چنین بیداری و تفکری برسیم دست از خیانت، دروغ، فساد و ضدارزشها برمیداریم. امیدوارم این قضیه باورمان شود.
متشکرم.
تهیّه و تنظیم و تایپ: مسافر محسن (لژیون چهارم نمایندگی عطّار نیشابور)
موضوعات مرتبط: سی دی ها
برچسبها: کنگره60, نمایندگی عطار نیشابور, متن کامل سی دی کلسیم, شهرری لژیون امیرهوشنگ سوقندی _ درمان اعتیاد...
ما را در سایت لژیون امیرهوشنگ سوقندی _ درمان اعتیاد دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 215 تاريخ: يکشنبه 10 دی 1396 ساعت: 0:30